1. Je bent hier:
< terug

Holzheim-Ernst

152

De route start in de Eifel. Zodra je de snelweg verlaat heb je direct al te maken met hoogteverschillen en bochten. Vrijwel aan het begin van de route ligt de charmante plaats Bad M├╝nstereifel met fraaie vakwerkhuizen; een perfecte plek om te pauzeren voordat je aan het echte stuurwerk gaat beginnen. Je koerst over rustige wegen door de heuvels. Je krijgt heel wat bochten op je pad. Korte en lange bochten, maar ook krappe haarspelden op weg naar boven. Tot slot volg je kort de loop van de Moezel tot het gezellige plaatsje Ernst. Nadat je je kamer hebt betrokken kun je nagenieten van je rit op een terras met zicht op de Moezel.

Ernst A

226

Een route die je alle charme van de Moezelvallei laat zien. Je begint in de toeristische plaats Cochem waar de Reichsburg fraai boven de stad uittorent. Daarna duik je snel weer het groen in en koerst via slaperige dorpjes naar de "lokale racebaan". Strak wegdek met een aantal heerlijke stuurbochten! Aansluitend leiden bredere slingerwegen, stille open vlaktes, vergezichten en veel bochten naar het prachtige stadje Beilstein waar je kunt pauzeren. Dan stap je weer op voor een nieuwe portie bochten richting Bernkastel, wellicht de mooiste plaats langs de Moezel. Hier moet je zeker door het historische centrum wandelen. Via nog meer groen en wijngaarden met de beste Moezel druiven rijd je ontspannen terug naar de thuisbasis.

Ernst B

219

Route B gaat over de smallere wegen van de groene vulkaan Eifel. Je koerst over verkeersstille wegen door de bomen en rijgt de bochten aaneen, slechts onderbroken door een dorpje of een hoogvlakte. Bij Niedermanderscheid kun je de burcht beklimmen en daarna uitpuffen op het terras met een welverdiende koffie met "kuchen". En weer verder met de bochten. Je klimt over goed asfalt steeds verder omhoog met uiteindelijk weids uitzicht. Via een aantal nagenoeg ronde meren ontstaan in de vulkaantrechters rijd je weer terug naar Ernst.

Ernst-Ahrweiler

116

Ook op de laatste dag nog veel bochten, wijnranken en dorpjes. De route gaat o.a. over prachtig asfalt richting de N├╝rburgring, waar je een kijkje kunt nemen bij de "Groene hel". Verbaas je, op de dagen dat de ring vrij toegankelijk is, over de gekte van verschillende voertuigen en verkeersdeelnemers die zich op de baan begeven. De eindspurt is buitengewoon charmant en bochtig en eindigt in Bad Neuenahr-Ahrweiler. Het middeleeuwse ommuurde stadje heeft een ruime keuze aan restaurants voor een laatste pauze.